השקעה באינטרנט וחברות סטארט אפ

רוב האנשים התחילו להבין את הכוח ואת הכדאיות של השקעה באינטרנט. העוצמה של ההמצאה של מאה ה-21 כובשת כל התחומים ומתקדמת במהירות ששום תחום אחר לא הצליח לעשות זאת במשך ההיסטוריה. אם לפני כמה שינים שנים עדיין לא הייתה ברורה הדרך והתשואה שניתן להשיג בהשקעה כזאת, היום כולם מסכימים שמי שהשקיע הרוויח בגדול.
ההשקעה באינטרנט לא מתאימה לכל אחד. כמו בכל תחום אם לא מבינים אותו מספיק טוב חייב להשתמש בשירותים של מומחה אשר יכול לזהות את הפוטנציאל של עסקה זאת או אחרת.
תחום האינטרנט מאוד רחב. אפשר להתחיל אם דברים פשוטים כמו בנייה או רכישת אתרי אינטרנט, קניית דומיינים, קידום אתרים או יכול להגיע לשלבים מתקדמים יותר כאשר מדברים על רכישת מניות לש חברות תוכנה או ממש רכישת סטארט אפ בהתחלת הדרך שמבטיח הצלחה בעוד כמה שנים.
מאיר ותחום זה  פחות מוכר השאלה הסטנדרטי שתמיד שואלים לפני השקעה “כמה אפשר להרוויח” היא שאלה הרבה יותר נשאלת. האמת שאין תשובה ברורה כפי שניתן לקבל בתחום של נדל”ן לדוגמה בגלל שהאינטרנט יותר מידי צעיר ודינאמי.
בכל זאת לעומת השקעה בתחום בורסה, שם אפשר גם להפסיד, ההשקעה באינטרנט בטוחה כי לא ניתן להפסיד אלא אם יקרה בשנים הבאות איזה שהיא מהפכה לא צפייה. אין ספק שאם ייעשה השקע לא נכונה כמו נגיד להשקיע ביצירת דפדפן חדש בטוח יהיו הפסדים שי אין יותר מקום לדפדפן כאשר אפילו גוגל מתקשה עם הדפדפן שלו קרום לחדור למחשבים של גולשים. גם השקעה במנוע חיפוש חדש לא תביא רווח כי מיקרוסופט עצמה לא מצליח עם המנוע שלה בינג.
אם נבחר תחום נכון מדוע לא ניתן לאבד מערך ההשקעה? כי התחום הוא מאוד חדש ומתפתח. כל המצאה חדשה מתקבלת בברכה ע”י הגולשים רעבים לגאדג’טים.
אם ניקח לדוגמה ההשקעה הכי פושטה של רכישת דומיינים נראה כמה זה כדאי לשלם היום 10 דולר על דומיין ולמכור אותו בעוד כמה שנים במחיר של 100 דולר. זאת דוגמה הכי בסיסית אפשרית כי דומיינים נמכרו גם במאות אלפי דולרים.