הגדרה למושג אופציות דיגיטליות

אופציה דיגיטלית, המכונה גם אופציה בינארית היא סוג של אופציה המתייחדת בכך שהיא מבטיחה לרוכש אחוז תשואה קבוע מראש, ולפיכך היא מבטלת את משמעות השוני בין שער העסקה לשער הפקיעה. כמו כן, באופציה דיגיטלית לא רוכשים אפשרות למכור אופציה לפני פקיעתה.
דוגמה לאופציה דיגיטלית בצורתה הפשוטה ביותר: כותב האופציה מציע למשקיע תשואה של 70% במקרה שבו שער הסגירה של מדד המעו"ף בתאריך מסוים יהיה גבוה משער מסוים. מעבר להגדרה המילונית-מקצועית המקובלת, מדובר בכלי מתוחכם, עתיר סיכון ותשואה, המשמש בעיקר לגידור סיכונים.

גובה ההשקעות באופציות דיגיטליות

גובה ההשקעות באופציות דיגיטליות, יחד עם גובה התשואה התאורטית במקרה של השקעות מוצלחות, נקבעים לרוב על ידי המשקיע כנגזרים של פוזיציה או השקעות גדולות יותר בכיוון הפוך למגמת האופציות הדיגיטליות הנרכשות.
למשל, סוחר פורקס (forex) שעשוי להיפגע מירידת שער הדולר מול הליש"ט, ירכוש אופציה דיגיטלית אשר מבטיחה תשואה שתקטין את ההפסד שיכול להיגרם במקרה שייחלש הדולר מול הליש"ט. כנ"ל בעל תיק השקעות – בין אם בניהול עצמאי ובין מי שמשקיע באמצעות מנהל תיקים – היודע כי החשיפה המנייתית שלו בארצות הברית גבוהה, ירכוש אופציה דיגיטלית שתקנה לו רווח גבוה יחסית במקרה של ירידה חדה יותר או פחות בשווקים האמריקאים – לרוב מדדי Nasdaq או Dow Jones.
התשואה הגבוהה, לעתים בתוך פרקי זמן קצרים מאוד, קוסמת כמובן גם לספקולנטים שעד היום השתמשו בעיקר בחדרי מסחר במט"ח או בהשקעות באופציות מעו"ף ודולר/שקל בבורסה של תל אביב כדי לנהל פעילות עתירת תשואה במקרה הטוב או עתירת הפסדים במקרה הפחות טוב.

אופציות דיגיטליות במסחר הישראלי

כיום מוצעים לסוחר הישראלי אופציות על מספר מצומצם יחסית של נכסי בסיס, אבל הרשימה כוללת את החשובים והמעניינים שבהם: מניות המעו"ף הכבדות – פועלים, לאומי, טבע, אפריקה וכיל; מדדי ת"א 25 ותל אביב נדל"ן יחד עם מדדי המניות החשובים באירופה, אסיה וארצות הברית; צמדי מטבעות עיקריים: דולר/שקל, יורו\דולר, דולר/ראנד ודולר/ין יפני וגם על שתי הסחורות החשובות והמצוטטות ביותר: נפט וזהב. ניתן להניח שבחודשים ובשנים הקרובות יצטרפו להיצע השקעות באופציות רבות ומגוונות, ככל שבתי השקעות בארץ ירכשו ניסיון בתורת ניהול הסיכונים המורכבת של האופציות הדיגיטליות

התגובות סגורות